OPĆI UVJETI PUTOVANJA I UPUTSTVA ZA TURISTIČKE ARANŽMANE TURISTIČKE AGENCIJE "NEBO" d.o.o.
1. Sadržaj aranžmana
Organizator Vašeg putovanja jamči provedbu programa prema opisu aranžmana u
programu koji on organizira i koji ste primili. Sadržaj aranžmana organizator
će ostvariti u potpunosti i na opisani način, osim u slučaju izuzetnih
okolnosti (rat, nemiri, štrajkovi, terorističke akcije, sanitarni poremećaji,
elementarne nepogode, intervencije nadležnih vlasti i sl.)
2. Prijave i uplate
Prijave za putovanje primaju se u turističkoj agenciji "Nebo".
Prilikom prijave kupac uplaćuje 30% vrijednosti aranžmana, a preostalih 70%
iznosa treba uplatiti najkasnije 21 dan prije polaska na put, osim u
slučajevima kad su za pojedina putovanja istaknuti posebni uvjeti plaćanja ili
kada je rok do početka putovanja kraći od 21 dan.
Za "rezervacije na upit" uplaćuje se akontacija prema cjeniku
odgovornog organizatora. Organizator neće prihvatiti prijavu rezervacije na
upit bez uplaćene akontacije. Ako putnik ne prihvati potvrđenu rezervaciju koja
je učinjena prema njegovom zahtjevu, organizator će zadržati uplaćenu
akontaciju za pokriće troškova rezervacije.
U slučaju uplaćenog i potvrđenog aranžmana, svaka promjena datuma i korisnika
putovanja plaća se prema važećim cjenicima usluga i pravilima
kompanija.
U slučaju rezervacije programa čiji je organizator druga, domaća ili inozemna
putnička agencija, primjenjuju se " Upute i Opići uvjeti putovanja "
organizatora putovanja.
3. Sadržaj i cijena aranžmana
Sadržaj aranžamana čini, odnosno cijena aranžmana uključuje sve što je
organizator putovanja naveo u programu putovanja.
Posebne usluge su usluge koje nisu uključene u cijenu pa ih stoga putnik
posebno plaća. Ove se usluge trebaju zatražiti prilikom prijave i doplaćuju se
na cijenu aranžmana. Fakultativne i posebne usluge koje putnik zatraži tijekom
trajanja putovanja plaćaju se turističkom pratitelju ili predstavniku
organizatora putovanja u valuti zemlje u kojoj se usluga pruža. Cijene
aranžmana objavljene su u kunama, a izračunate su prema cijenama usluga u
referentnim valutama po prodajnom tečaju poslovne banke organizatora putovanja
na određeni dan. U slučaju promjene tečaja za više od 2% agencija zadržava
pravo promijene cijena. Organizator zadržava pravo promjene objavljenih cijena
u slučaju promijene cijena smještaja, prehrane, prijevoznih i dr. usluga,
odnosno u slučaju promijene vrijednosnog odnosa valuta koje su osnova za izračunavanje
cijene aranžmana. Za povišenje cijene aranžmana do 10% nije potrebna suglasnost
kupca (povećanje se obračunava na sve dijelove uplate). U slučaju povišenja
cijena većeg od 10%, kupac ima pravo odustati od putovanja bez obveze na
nadoknadu štete.
4. Kategorizacija i opis usluga
Ponuđeni smještajni objekti, restorani, prijevozna sredstva i dr. opisani su
prema službenoj kategorizaciji u vrijeme izdavanja programa. Standardi
smještaja, prehrane, usluga i dr. pojedinih mjesta i zemalja su različiti i nisu
usporedivi. Informacije koje putnik dobije na prodajnom mjestu ne obvezuju
organizatora u većoj mjeri nego obavijesti navedene u programu putovanja.
5. Promjena programa
Organizator putovanja ima pravo promijeniti program ako nastupe izvanredne
okolnosti koje se ne mogu predvidjeti, izbjeći ili otkloniti (vidi točku 1).
Ugovoreni smještaj može se zamijeniti samo smještajem u objektu iste ili više
kategorije, a na teret organizatora.
6. Putni dokumenti
Putnik koji se prijavljuje za putovanje u inozemstvu mora imati važeće osobne
dokumente. Ukoliko je za putovanje potrebna viza za ulazak za određenu zemlju,
organizator putovanja će obavijestiti putnika o potrebnim dokumentima za
ishođenje vize. Putnik potrebnu dokumentaciju prikuplja i predaje u nadležno
veleposlansvo. Organizator izdaje potvrdu (certifikat) o napravljenoj
rezervaciji koju putnik prilaže ostaloj dokumentaciji. Organizator putovanja ne
jamči za ishođenje i pravovaljanost vize.
7. Pravo organizatora na otkaz
Organizator može otkazati aranžman potpuno ili djelomično ako prije ili za
vrijeme njegova trajanja nastupe izvanredne okolnosti koje se ne mogu izbjeći
ili otkloniti, a da su nastupile u vrijeme objave i prodaje programa
organizatoru bi bile opravdanim razlogom da program ne objavi i ne prima
prijave aranžmana. Organizator može također otkazati aranžman ako se ne prijavi
neophodan broj putnika predviđen za određeni aranžman. Uz program svakog
aranžmana organizator putovanja objavljuje minimalan broj putnika. Organizator
je dužan sve kupce izvjestiti o otkazu najmanje 5 dana prije početka aranžmana,
te im mora vratiti cjelokupni uplaćeni iznos aranžmana.
8. Odustajanje putnika od putovanja
Ako putnik otkaže ili prekine putovanje, mora to učiniti pismeno. Datum
pismenog otkaza predstavlja osnovu za obračun otkaznih troškova, koje će
naplatiti organizator putovanja, prema slijedećoj ljestvici:
• za otkaz do 30 dana prije puta organizator naplaćuje 20% cijene aranžmana
• za otkaz od 29 do 22 dana prije puta 25% cijene aranžmana
• za otkaz od 21 do 15 dana prije puta 40% cijene aranžmana
• za otkaz od 14 do 8 dana prije puta 80% cijene aranžmana
• za otkaz od 7 do 0 dana prije polaska na put, odnosno za "no-
show", ili za prekid putovanja koji je nastao od strane putnika,
organizator će naplatiti 100% cijene aranžmana.
• U slučaju rezervacije programa čiji je organizator druga, domaća ili inozemna
putnička agencija, primjenjuju se ljestvice iz " Upute i Opći uvjeti
putovanja " organizatora putovanja.
Kada su stvarno nastali troškovi veći od onih u navedenoj ljestvici,
organizator putovanja zadržava pravo naplate stvarno nastalih troškova.
Navedeni troškovi otkaza primjenjuju se i na promijene datuma polaska ili
smještajnog objekta, kao i na sve druge bitne promijene.
9. Obveze organizatora putovanja
Organizator je dužan brinuti o provedbi usluga kao i izboru izvršitelja usluga
pažnjom dobrog organizatora te brinuti o pravima i interesima putnika suglasno
dobrim običajima u turizmu. Organizator je dužan putniku izdati odgovarajuća dokumenta
za uplaćeno putovanje. Organizator isključuje svaku odgovornost u slučaju
promjena i neizvršenja usluga prouzročenih višom silom (točka 1), te zbog
kašnjenja prijevoznih sredstava za koje prijevoznik ne odgovara prema
pozitivnim propisima i međunarodnim konvencijama. U ovim slučajevima putnik
podmiruje sve dodatne troškove.
10. Obveze putnika
Putnik je dužan:
• posjedovati valjane putne isprave (osobne dokumente). Troškove gubitka ili
krađe osobnih dokumenata tijekom putovanja snosi putnik. Pratitelj ili
predstavnik organizatora će pomoći, ali uz uvjet da se program neometano
odvija.
• cijepiti se i posjedovati potvrde i dokumente o cijepljenju za putovanja u
zemlje za koje je ono potrebno prema propisima "Svjetske zdravstvene
organizacije". U tom slučaju putnik prilaže liječničku potvrdu.
Neposjedovanje ovih dokumenata kao i/ili neispravnost osobnih putnih dokumenata
koji dovedu do odustajanja od putovanja ili nemogućnosti nastavka putovanja ne
obvezuju organizatora putovanja, te se obračunavaju otkazni troškovi
iz članka 8.
• poštivati carinske i devizne propise Republike Hrvatske, kao i država u
kojima se boravi tijekom putovanja
• pridržavati se kućnog reda u svim posjećenim objektima te surađivati s
izvršiteljima usluga u dobroj namjeri
• pridržavati se naputaka i surađivati s turističkim pratiteljem i/ili
predstavnikom putovanja
• prilikom polaska na putovanje turističkom pratitelju odnosno predstavniku
organizatora predočiti dokument o plaćenom aranžmanu (original voucher), ova
stavka se odnosi samo na organizirana grupna putovanja.
U slučaju nepoštivanja neke od ovih obveza, putnik odgovara organizatoru
putovanja za učinjenu štetu.
11. Prtljaga
Putnik ima pravo na besplatan prijevoz do 20 kg prtljage na čarter letovima kao
i na redovitim zračnim linijama. Djeca do 2 godine nemaju pravo na besplatan
prijevoz prtljage. Prtljaga se prevozi na putnikov rizik, stoga se preporuča
osiguranje prtljage kod osiguravajućeg društva. Organizator putovanja nije
odgovoran za uništenu ni izgubljenu prtljagu, kao ni za krađu prtljage ili
dragocjenosti u hotelu (preporuča se najam sefa). Prijavu za oštećenu ili
izgubljenu prtljagu upućuje prijevozniku, avio kompaniji ili recepciji
smještajnog objekta, ovisno gdje su oštećenje ili gubitak nastupili.
12. Putno osiguranje
U skladu sa Zakonom o turističkoj djelatnosti (Narodne novine br. 8/96 - u
daljnem tekstu Zakon), djelatnici agencije u kojoj se uplaćuje aranžman obvezni
su putniku ponuditi "paket" putnog osiguranja koji se sastoji od
zdravstvenog osiguranja putnika tijekom cijelog boravka u inozemstvu,
osiguranja prtljage, osiguranja od posljedica nesretnog slučaja kao i
osiguranja od otkaza putovanja, koji se nude kako za putovanja u po inozemstvu
tako i po našoj zemlji. Prihvaćanjem ugovora o putovanju, kojeg čine i ovi
uvjeti putovanja, kupac potvrđuje da mu je bio ponuđen "paket" putnog
osiguranja. Kod ugovaranja paketa putnog osiguranja osiguravajućeg društva, potrebno
je priložiti puno ime i prezime, adresu te OIB osiguranika.
Polica putnog osiguranja ne može se ugovoriti naknadno!
13. Zdravstveni propisi
U nekim programima navedena su posebna pravila za putovanja koja obuhvaćaju
obavezno cijepljenje i nabavku odgovarajućih dokumenata. Putnik je dužan
obaviti obavezno cijepljenje kao i imati kod sebe potvrde i dokumentaciju o
tome.
14. Rješavanje prigovora
Ako su usluge iz programa nepotpuno ili nekvalitetno izvršene, putnik može
zahtijevati razmjernu odštetu tako da priloži pismeni prigovor.
Postupak u svezi s prigovorom:
• Odmah, na samome mjestu, putnik reklamira neodgovarajuću uslugu kod
turističkog pratitelja odnosno predstavnika organizatora, a ako ga nema, kod
izvršitelja usluga. Ukoliko putnik ne podnese prigovor na gore navedeni način,
a konzumira uslugu, odriče se prava na odštetu.
• Putnik je dužan surađivati s turističkim pratiteljem ili s predstavnikom
organizatora i izvršiteljem usluga u dobroj namjeri da se otklone uzroci
prigovora. Ako putnik na samome mjestu ne prihvati ponuđeno rješenje prigovora
koje odgovara uplaćenoj usluzi, organizator neće uvažiti naknadnu putnikovu
reklamaciju niti na nju odgovoriti.
• Ako uzrok prigovoru ne bi bio otklonjen, putnik s turističkim pratiteljem ili
predstavnikom organizatora ili izvršiteljem usluga o tome sastavlja pismenu
potvrdu u dva primjerka koju obojica potpisuju. Putnik zadržava jedan primjerak
ove potvrde.
• Najkasnije 8 dana po povratku putnik predaje pismeni prigovor u prodajnom
mjestu gdje je uplatio aranžman, te prilaže pismenu potvrdu koju je potpisao
predstavnik i možebitne račune za dodatne troškove.
• Organizator će primiti u postupak samo potpuno dokumentirane pritužbe koje primi
u navedenom roku od 8 dana.
• Organizator je dužan donijeti pismeno rješenje na ovaj prigovor u roku od 14
dana po primitku prigovora u prodajnom mjestu. Organizator može odgoditi rok
rješenja pritužbe zbog prikupljanja informacija i provjere navoda žalbe kod
davaoca usluga najviše za još 14 dana.
Organizator će rješavati samo one pritužbe kojima se uzrok nije mogao otkloniti
u mjestu boravka.
15. Nadležnost suda
Za sve možebitne sporove koje je nemoguće rješiti sporazumno nadležan je sud u
Zagrebu.
16. Jamčevina
Turistička agencija Nebo d.o.o. ima ugovorenu policu osiguranja jamčevine kod
osiguravateljske kuće Kvarner Vienna Insourance Group d.d.
17. Osiguranje od odgovornosti
Turistička agencija Nebo d.o.o. ima ugovorenu policu osiguranja od odgovornosti
kod osiguravateljske kuće Kvarner Vienna Insourance Group d.d.